Friday, November 27, 2009

A Note to Remember

Abu Zar Al-Ghiffari radiallahu 'anh berkata: Saya berkata kpd Rasulullah s.a.w: "Apakah kandungan Suhuf Nabi Musa?" Baginda menjawab:

"Keseluruhannya adalah pengajaran".
Aku merasa hairan terhadap orang yang yakin kepada kematian tetapi ia masih terus bergembira
Aku hairan kepada orang yang yakin tentang neraka tapi ia masih ketawa
Aku hairan terhadap orang yang meyakini qadar ketentuan Allah tapi ia masih kecewa
Aku hairan terhadap orang yang melihat dunia yang membolak-balik penghuninya tetapi ia masih merasa aman terhadap dunia
Aku juga merasa hairan terhadap orang yang meyakini adanya hisab di kemudian hari tetapi masih tetap tidak beramal (untuk bekalan)".





Dpetik dari buku Apa Ertinya Saya Menganut Agama Islam - Fathi Yakan

No comments:

Post a Comment